צמחי מרפא

 

סבוריאה היא מחלת עור דלקתית. מדובר בסוג של אקזמה אשר איננו נובע מזיהום או פטרייה, אלא מתופעה שמתרחשת בנקודות בגוף בהן הוא מפריש חלב, בין אם זה פנים, קרקפת, בית השחי, קדמת החזה העליון ועוד.

להבדיל ממה שאנשים נוטים לחשוב, לא מדובר בזיהום, אלא במצב בו העור הופך להיות אדום ועליו יש קשקשים, מבלי שיש דלקת. במובנים רבים מדובר במחלה שמזכירה פסוריאזיס, אף על פי שמדובר במחלה שונה, שנוצרת מסיבות אחרות.

הגורמים לסבוריאה

ההנחה היא שסבוריאה נוצרת כתגובה של העור לפטרייה, למרות שהיא עצמה לא מחלה פטרייתית. התסמינים של המחלה יכולים להשתנות, ומופיעים בתקופות שונות במהלך השנה, למשל בסתיו ובחורף אנחנו יכולים לראות שהתסמינים מופיעים יותר מאשר בקיץ. כמו כן, אנחנו יכולים לראות שהיא מופיעה כתוצאה משינויים הורמונליים, וכן כתוצאה ממתח נפשי. יש מקרים בהם מחלות מסוימות מגבירות את הסיכוי לחלות בסבוריאה. על פי הערכות, קרוב לשלושה אחוז מהאנשים מתמודדים עם המחלה בעולם.

שיטות טיפול במחלה

ישנן שיטות שונות לטיפול בסבוריאה, כאשר בין הטיפול המערבי המוכר לטיפול הטבעי, הרי שהסוג השני הוא מומלץ יותר, מאחר ומדובר בתוכנית טיפול שמכיל הרבה יותר התייחסות לחלקים שונים של המחלה וכן של המטופל. חשוב להדגיש, הצלחת הטיפול תלויה במסירות של המטופל לטיפול וכמובן במקצועיות של המטפל. לכן יש לוודא היטב למי פונים, מה הניסיון שלו ועד כמה הוא מכיר את התופעה ויודע כיצד לטפל בה בצורה נכונה.

שירותים שתמצאו אצלנו:

דיקור סיני מקצועי >>

המרכז לרפואה משלימה>>

כיצד מטפלים בסבוריאה באופן טבעי

בעוד שטיפול רגיל, קונבנציונאלי בסבוריאה כולל שימוש בתכשירים סטרואידיים, תכשירים אנטי פטרייתיים, ומשחות שונות, מרכיבים אשר מכילים חומרים שונים שיכולים לייצר תופעות לוואי שונות אשר עלולים להחמיר את הבעיה מצד אחד, ומצד שני לייצר בעיות אחרות מבלי לגעת בשורש הבעיה – טיפול טבעי בסבוריאה נעשה בראיה הוליסטית ומורכב משילוב וגיוס כוחות של כל מערכות הגוף:

  • טיפול טבעי כולל שינוי בכל מבנה התזונה שלנו.טיפול תזונתי מיועד לשיפור מצב המחלה מחד, ומניעת המצב הדלקתי מצד שני. יש לשלב בתפריט התזונתי ולהגביר את צריכת השימוש במאכלים שכוללים; חומצות שומן, אומגה 3, נוגדי חימצון וסיבים תזונתיים לשיפור מערכת העיכול, מזונות לדוגמא: קרי דגים, זרעי פשתן, פירות, ירקות, ודגנים מלאים.ובהמשך לאמור לעיל, יש לסלק מהתפריט מאכלים שיכולים לייצר בעיה באיזון ההורמונאלי, למשל פחמימות ומזונות עתירי סוכר היוצרים להעלאת רמת האינסולין בגוף המחלישות את מערכת החיסון ומשבשות את הפעילות ההורמונאלית, ה"מסייעת" למצבים דלקתיים להחמיר. מזונות לדוגמא: סוכר לבן, קמח לבן, עוגות מאפים, מוצרי חלב חלב, שומנים רוויים, מזונות אלרגניים ואלכוהול.
  • במסגרת טיפול טבעי נהוג להשתמש בתוספי פרוביטיקה אשר מגבירים את ייצור החיידקים הידידותיים לגוף. פרוביוטיקה הינה מונח כולל למגוון רחב של חיידקים ומשמעותה “למען החיים” (פרו = למען, ביוט = חיים(, חיידקים אלו מסייעים לספיגה ופירוק חומרים במערכת העיכול ומסייעים בהגנה על הגוף כתמיכה במערכת החיסונית. שימוש בתוספים אלו, כמו בתכשירים אחרים, חייב להתבצע אך ורק בעצה והמלצה של איש מקצוע.
  • כמו במקרים אחרים, גם הטיפול הטבעי במחלת הסבוריאה כוללת שימוש בטכניקות שונות להפחתת לחצים ומתחים. קיימת הכרה שמתח ולחץ נפשי יכולים להגביר את הבעיה איתה מתמודד העור ולכן יש להפחית כמה שיותר את הבעיה. פעילות גופנית באופן קבוע, יוגה, מדיטציה וטיפולי מגע מסייעים מאוד להפחתת סטרס, המפחית מפעילות הדלקתית של המחלה.
  • ארבע, חשוב מאוד שהטיפול יכלול שימוש גם שימוש בתכשירים חיצוניים, כלומר ג'לים ומשחות שונות אשר עשויות מחומרים טבעיים וצמחי מרפא וכוללות ויטמינים והזנה שומנית חיונית לגוף, יש למרוח אותם על הגוף על מנת להקל עליו.
אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.