תמונה של דיקור לספורטאים הסובלים מפציעות ספורט

 

ספורט ידוע כתורם לאורח חיים בריא. דבר זה נכון, אך לעיתים מתלווים אליו פציעות הקורות במהלך האימונים והתחרויות, שיכולים להשבית את הספורטאי למספר ימים עד מספר שבועות. הדבר נכון הן לספורטאים בענפי הספורט השונים והן לאנשים המתאמנים באופן קבוע בחדרי כושר. בנוסף לפתרונות הקונבנציונליים בטיפול בפציעות אלה, ספורטאים רבים פונים כיום לדיקור הסיני כדרך יעילה לשיקום והאצת ההחלמה.

שני הסוגים העיקריים של פציעות בספורטאים:

פציעות הנגרמות במהלך פעילות ספורטיבית מתחלקות לשני סוגים עיקריים:

  • פציעה אקוטית – זוהי פציעה טראומטית עם גורם כאב ברור. הפציעה מלווה בכאב חזק המופיע בזמן או קרוב מאוד לזמן הפציעה. התסמינים שלה הם נפיחות ואדמומיות באזור הפגוע, מגבלה בתנועה, רגישות למגע, וכאבים ברמה גבוהה.
  • פציעה מתמשכת – פציעה הנגרמת משימוש יתר בפעולות חוזרות ונשנות או שהייה ארוכה במנחים קבועים בעת הפעילות הספורטיבית. במקרה זה נוצר עומס יתר, המוביל לכאב, לדלקת (הדרך של הגוף לרפא את הפציעה) ולנזק מדורג לאורך זמן. יש לציין שפציעה אקוטית יכולה להפוך לכרונית, אם לא החלימה לחלוטין, או לחזור מספר פעמים לאורך תקופה מסוימת.

מה הפיתרון של הרפואה המערבית?

הפתרון המיידי לפגיעה אקוטית הוא קירור המקום על ידי קרח, מנוחה של כמה ימים, הרמה של האיבר הפגוע בעת המנוחה, ולחיצה שלו. אם המקום אינו מחלים, רופאים קונבנציונליים ירשמו למטופל תרופות נוגדות דלקת, שאינן על בסיס סטרואידים. תרופות אלו מקלות על התסמינים, אך עלולות להתלוות אליהם תופעות לוואי כמו כאבי בטן, כיב ודימומים בקיבה, והפרעה לתפקודי הכליות.

מה מציע הדיקור הסיני?

הדיקור הסיני (כחלק מהרפואה הסינית הכוללת יותר) מציע דרך טיפול בטוחה לפציעות ספורט ללא תופעות לוואי. הדיקור עוזר מאוד בהפחתת הכאב, הזרמת דם לאזור הפגוע, ושחרור חסימות בתעלות האנרגיה (המרידיאניים) בגוף, לשם האצת תהליך ההחלמה, ואיזון האנרגיות בגוף באופן כללי. במהלך הטיפול מחדירים מחטים דקות מאוד בנקודות מסוימות על מסלולי תעלות האנרגיה בגוף, כדי לשחרר את החסימות, ולאזן את האנרגיות בגוף.

חשוב להדגיש כי דיקור סיני הוא טיפול אלטרנטיבי יעיל במיוחד. הטיפול המשלים מותאם למצבו של המטופל, לכן כאשר מגיע מטופל הסובל מפציעת ספורט, מתאימים עבורו טיפול המסייע בהפחתת הכאבים. יש מקרים בהם דיקור סיני מהווה חלופה לטיפולים מורכבים יותר, לרבות ניתוח. במכון הפיזיותרפיה ארגופלוס ממליצים במידת הצורך למטופלים הסובלים מפציעות ספורט לשלב גם דיקור סיני וטיפולים משלימים נוספים כדי להאיץ את תהליך וזמן הריפוי.

הפציעות הספורטיביות העיקריות לטיפול יעיל בדיקור

הדיקור הסיני ידוע בהשפעתו המטיבה והיעילה על פציעות שכיחות אלו, הן אקוטיות והן כרוניות:

  • מתיחות שרירים ונקעים (פגיעה ברצועות).
  • ברוסטיטיס – דלקת ונפיחות של הבורסה.
  • טנדיניטיס – דלקת בגיד.
  • ארטריטיס – דלקת פרקים.

בנוסף הדיקור הסיני יעיל בטיפול בפגיעות אורתופדיות נוספות באברים רבים בגוף כגון כתף, מרפק, צוואר, שורש כף היד, ברכיים וקרסוליים, שרירים ועוד.

רוצים להתייעץ עם אתי קגן מהמרכז לרפואה משלימה לחצו כאן>>

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.