תמונה של רפואה אלטרנטיבית לגיל השלישי

 

מכירים את המשפט חכם סיני אמר פעם? לא סתם המשפט הזה קיים, בסין ישנם הרבה אנשים שהם בני הגיל השלישי ונושקים ל90, זאת משום אורך החיים הבריא שלהם והימנעות שלא לומר התנזרות מהרפואה הקונבנציונלית, אז אנחנו לא אומרים לזרוק לפח את כל תרופות המרשם, אבל אולי כן בכל זאת לתת את הדעת על טיפולים משלימים שיעזרו בהקלת תסמינים כאלה ואחרים.

זה לא הגיל זה התרגיל

אין זה סוד שבשנים האחרונות יותר ויותר בני הגיל השלישי פונים לרפואה אלטרנטיבית. השינוי הזה קורה מכמה סיבות, האחת בני הגיל השלישי קצו כבר מכל הטיפולים הקונבנציונאליים שיש לרפואה המערבית להציע להם ונמאס להם לזכור מתי לקחת כל כדור אז הם אומרים לעצמם מה כבר יכול להזיק. בנוסף בני הגיל השלישי נמצאים כבר כמה שנים טובות בפנסיה ויש להם את כל הזמן שבעולם להתנסויות כאלו ואחרות בתחום הרפואה, כי מה שלא הורג, מחשל. רפואה אלטרנטיבית מציעה מגע אישי יותר לטיפול בבני גיל הזהב. שיטות רבות מציעות טיפול של אחד על אחד, בה אדם יכול לקבל סיוע פסיכולוגי כמו גם פיזי. סוגי טיפול מסוימים, כגון עיסוי רפואי ודיקור, מציעים את ההזדמנות לקבלת טיפול אישי מנחם ועוטף ביותר.

ישנם כמה וכמה טיפולים המתאימים מאד לבני הגיל השלישי הסובלים מסתימות של כלי דם, מפריצות דיסק חוזרות ונשנות, דלקות פרקים וכו'. לכל אלו הרפואה האלטרנטיבית מצאה מזור, דיקור סיני מועיל ומשפר עשרת מונים את זרימת הדם בורידים ומשפר בעזרת עידוד הזרמת כימיקלים מרגיעים לזרם הדם. שיטה נוספת ויעילה מאין כמוה היא, כירופרקטיקה, כאשר מדובר בבני הגיל השלישי כל ניתוח כירורגי הוא לא עניין של מה בכך ועלול להביא עימו לא מעט סיבוכים, לכן עדיפה להם הדרך האלטרנטיבית, השיטה הנפוצה ביותר, היא שיטת ‘הדחף הדינמי’, המבוצעת במהירות נמוכה, תנועת כוח מאסיבית המלווה לעיתים קרובות בקולות קליקים, המשמשת לכוונון ויישור מחדש של החוליות. טכניקה זו עלולה לגרום לתחושת חרדה אך לאחריה חווה המטופל הקלה ושביעות רצון. בנוסף ישנו העניין של צמחי מרפא, צריכת צמחי מרפא משפרת את יעילות המערכת החיסונית ומספקת לבני הגיל השלישי את ההגנה המשלימה לה הם זקוקים.

ישנם גם סיכונים

אך חכו רגע לפני שאתם זורקים לפח את כל התרופות ושולחים את המטפלת הסיעודית חזרה הביתה,

יחד עם כל מה שנאמר כאן  ובלי קשר לרמה המקצועית של הגורם המטפל, צריך לזכור שגם לרפואה האלטרנטיבית יש חסרונות משלה, אשר נותנים את אותותיהם גם על האוכלוסייה המבוגרת.
חלק ניכר מאותם טיפולים לא הוכחו עדיין מבחינה מחקרית, בוודאי לא בצורה אחידה, וזאת להבדיל מהרפואה הקונבנציונלית שההתבססות עליה עשויה להיות בטוחה יותר. בנוסף, עלותם של הטיפולים האלטרנטיביים היא לא נמוכה כלל ולעיתים אף לא מסובסדת בקופות החולים השונות.

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.