איך תפריט בריא תורם לבריאות גופנו

נושא התזונה הבריאה תפס תאוצה משמעותית בשנים האחרונות ונראה שהיום נושא זה נוגע, בצורה כזו או אחרת כמעט על כל אחד מאיתנו. אז מה ניתן לעשות? איך ניתן לשפר את אורח החיים שלנו ולתרום לבריאות גופנו? בשביל לענות על שאלות אלו הכנו מספר טיפים שיעזרו לכם לשמור על תפריט בריא ואורח חיים מאוזן בצורה נכונה.

בכל נושא האורח החיים הבריא כל אחד מאיתנו עושה משהו, גם אם לא ממש שמים לב לזה. כל אחד מאיתנו מאמץ איזה טיפ, תפריט בריא, קורא כתבה על מחקר מסויים, עולה במדרגות המקום מעלית, חונה את האוטו רחוק, אוכלים סלט פעם בזמן מה, יום ללא בשר ועוד שלל דוגמאות. הטיפים הבאים יעשו לכם סדר ויסגרו את כל הדילמות הפתוחות:

  1. פתחו את הראש למשהו חדש: נסו להתנסות במאכלים חדשים שטרם ניסתם בעבר. נסו לפתוח את הראש למאכלים חדשים ובריאים יותר, אל תשארו מקובעים. עשו לעצמכם מנהג חדש וקבוע, בזמן קניות בסופר בחרו לפחות מוצר בריא אחד, עדיף מהצומח. את המאכל החדש שמצאת הוסיפו לתפריט הבריא שלכם.
  2. נסו פעם בכמה זמן לקרוא את המרכיבים בגב המוצר: כל מוצר הנמכר ברשתות המזון חייב להכיל בכתב את כל המרכיבים שלו על גב המוצר או במקום בולט אחר על המוצר. כאשר תקראו את המרכיבים של מוצרים רבים תבינו מה נכנס לגופכם ואולי כך תתחילו בשינוי אורח חיים ואימוץ תפריט בריא.
  3. עסקו בפעילות גופנית: אחד הדברים שהכי משפיעים על בריאות גופנו הוא נושא הפעילות גופנית שאנו עושים. מחקרים רבים מראים כי יש קשר ישיר בין פעילות גופנית לבין חיזוק הגוף ושיפור המצב הבריאותי. נסו לעשות הליכות, ריצות, חדר כושר, יוגה וכדומה.
  4. הוסיפו מזון אדום – זה מאוד בריא: מזונות אדומים מלאים בערכים תזונתיים וסגולות בריאותיות. מיץ סלק, יעזור להורדת לחץ דם, כרוב אדום משמש להגנה מול סרטן, עגבניה מכילה נוגדי חומצון שונים ועוד.
  5. פתרון נוסף הוא מסג רפואי מקצועי שיכול לעזור לכם להוריד את הכאב.

הקשר בין תפריט בריא לבריאות גופנו

המזון שאנו צורכים, משמש לנו ממש כדלק הנותן אנרגיה לגופנו. המזון מספק לנו רכיבי תזונה שונים, חלבונים, פחממות, שומנים, מינרלים ועוד. תזונה לקויה או תזונה לא מאוזנת יכולה לגרום למגוון של תופעות לא נעימים כגון מחלות, חולשה, השמנה, עייפות, דיכאון ועוד. תזונה נכונה תיצור מצב הפוך לגמרי, היא תעזור לחיזוק הגוף, תצמצם זיהומים, תמזער סיכויים למחלות ועוד. מאכלים רבים מכילים בתוכם מרכיבים החיונים לגופנו, כאלו הנותנים כוח ואנרגיה. במאכלים רבים ניתן למצוא סיבים תזונתיים, סגולות בריאותיות ועוד שלל מרכיבים המשמשים כמעיין "תרופה" טבעית.

למעבר לעמוד דיקור סיני מקצועי>>

לסיכום

יש קשר ישיר בין התזונה שלנו לבין בריאות גופנו. ככל שהתזונה שלנו תהיה מאוזנת יותר וכזו המכילה ערכים תזונתיים טובים כך אנו מחזקים את גופנו ומצמצים תופעות שאינן רצויות. נסו לשלב את המאכלים הכתומים, האדומים והירוקים. מאכלים אלו בדרך כלל מכילים את המרכיבים הטובים ביותר. ליעוץ ללא עלות ובניית תפריט בריא תוכלו להתייעץ עם הצוות המומחה של המרכז לרפואה משלימה אתי קגן.

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.