תמונה של כאבי ברכיים אצל מבוגרים

כאבי ברכיים אצל מבוגרים הברכיים הינן המפרקים המורכבים ביותר בגוף. הן, לרוב, פעילות מאוד ונושאות עליהם משקל רב. הברך מחברת בין עצם השוק לעצם הירך ובחלקה הקדמית יש את פיקת הברך שהיא, למעשה, עצם נוספת. בברך עצמה יש רצועות צולבות קדמיות ואחוריות ורצועות צידיות, גידים, סחוסים המשמשים בולמי זעזועים של הברך, וכן, נוזלים הנמצאים בתוך בורסות מיוחדות שמשמשים לסיכוך בין המפרקים השונים. פגיעה בברך יכולה להיות בכל אחד מהאלמנטים הללו ועלולה להגיע מחבלות שנפוצות, בין היתר, בקרב מבוגרים או משחיקה רבת שנים שמתבטאת ביתר שאת אצל אנשי גיל הזהב.

כאבי ברכיים אצל מבוגרים

גורמים שתורמים לפגיעה הם עודף משקל, פעילות לא מאוזנת ומאומצת מדי או חוסר פעילות גופנית מתאימה, הרמת משאות כבדים, גנטיקה, יציבה שאיננה נכונה שגורמת לברך אחת להישחק יותר מהשנייה ועוד. ניהול אורח חיים מותאם תמיד מסייע למניעת בעיות ברכיים והוא, כמובן, יעיל במיוחד למבוגרים. תזונה נכונה שתסייע לשמור על משקל מתאים, פעילות גופנית מבוקרת תוך שימת דגש על חיזוק שרירים התומכים בברך. שימוש בנעליים מתאימות ועוד. לנזקקים, יש צורך בהתאמת מדרסים מיוחדים המשפרים את היציבה, המחלקים את העומס על שתי הברכיים ומונעים אגב כך גם כאבי ברכיים אצל מבוגרים אחרים דוגמת כאבי גב.

דלקות ברכיים אצל מבוגרים

קיימות דלקות שונות כמו: דלקת ניוונית של המפרקים, דלקת מפרקים שגרונית, דלקת אוטואימונית, דלקת זיהומית שמחייבת אשפוז וטיפול אנטיביוטי. בנוסף,  מבחינים בבעיות שנוצרות במפרקים סמוכים והמקרינות כאב על הברך עצמה. במקרים של דלקות הטיפולים הינם שמרניים. יש צורך לתת מנוחה לברך, לטפל באמצעות אנטיביוטיקה ותרופות אנטי דלקתיות, ובמקרי הצורך, גם פיזיותרפיה.

כאבי ברכיים אצל מבוגרים פגיעות מכאניות

בעיות מכאניות שונות הינן: פריקת ברך שנובעת מגידים רופפים. נעילת הברך שנובעת ממצב בו חלקיקי סחוס ניתקים ממקומם ומגיעים למפרק הברך, ואז נוצר כאב עז וקושי ליישר את הברך, מכה שגורמת לשבר בעצם או לקריעת רצועות, דלקות בגיד הנובעת ממאמץ יתר ועוד. אורתופד שמתמחה בבעיות ברכיים יכול להמליץ על טיפולים שהולכים מהקל לכבד: מתן מנוחה לברך, טיפולים תרופתיים, טיפולי פיזיותרפיה שבמסגרתם מטפלים באמצעים שונים כגון: תרגילים מיוחדים, טיפול בחום להפחתת כאבים, התאמת אביזרים אורתופדיים כמו תחבושות אלסטיות ומייצבי ברכיים ועוד. במידת הצורך וכאשר הבעיות חמורות, מבצעים ניתוחים וטיפולים חודרניים אחרים.

 רפואה משלימה ואחרת

טיפולים פארא רפואיים שונים מסייעים אף הם לאוכלוסייה זאת וחלקם מוגדרים גם כטיפולים מונעים. אפוסתרפיה שהינה שיטת טיפול שמבוססת מערכת הליכה מיוחדת ובמסגרתה הולך המטופל על נעליים שיש בהם רפידות שמוברגות לסוליות. יחידות ביו מכאניות אלו מפחיתות את עומס מהאזור הפגוע ומפזרות אותו כדי להפחית מהכאב. התאמת הרפידות נעשות על ידי פיזיותרפיסט מומחה לנושא. טיפולים אלטרנטיביים אחרים הינם: דיקור סיני, טיפולי הידרותרפיה שנעשים בבריכות עם אביזרים מיוחדים. מומלץ להתייעץ עם רופאים ומטפלים מוסמכים אחרים בתחום.

לעוד מידע על עיסויים רפואיים במרכז לרפואה משלימה של אתי קגן המספק שירותי רפואה לתושבי רחובות, אשדוד, אשקלון גדרה והסביבה.

לטיפול לכאבי גב ואבחון ללא עלות השאר פרטים

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.