תמונה של שיאצו לזירוז לידה

הריון ממוצע נמשך כ 40 שבועות, ולרוב, הלידה קורית בטווח הזמנים הנ"ל. יש מקרים בהם נדרש זירוז לידה עקב נסיבות מגוונות. ניתן לזרז לידה במסגרת הרפואה הקונבנציונאלית והוא כולל גם מתן תרופות שונות, אבל ניתן לעשותו גם באמצעות דרכים אלטרנטיביות. שיאצו הוא אחת הדרכים הטבעיות הללו ויש לה מספר יתרונות לא מבוטלים שאחד העיקריים בהם הוא הטיפול באמצעות מגע ידיים וללא מתן חומרים תרופתיים כלשהם. טיפול באמצעות שיאצו מבוסס על מגע בנקודות ובאזורים ממוקדים. בעזרתו ניתן לקדם צירים, להגמיש ולעודד פתיחה של צוואר הרחם, לתמוך ולעודד את ביסוס העובר באגן. בנוסף, מאפשר הגברת הפרשות הורמונים החיוניים להתקדמות לקראת לידה. מעבר לפעילות הממוקדת הזאת הטיפול כשלעצמו הינו מרגיע מאוד, משחרר ומאפשר גמישות לקראת לידה.

שיאצו לזירוז לידה

ניתן להבחין במספר מקרים בהם יש צורך ממשי בזירוז לידה. אחד החשובים בהם הוא מקרה של הריון עודף, כלומר, מצב בו ההיריון מתארך מעבר לתאריך  הלידה המשוער. המשמעות עלולה להיות הזדקנות השלייה  שתגרום לפגיעה בעובר. מקרים אחרים הם מיעוט מי שפיר, כאשר מצב השלייה אינו אופטימאלי להזנת העובר, כאשר יש סיבוכי הריון דוגמת רעלת היריון, סכרת היריון או כשהערכת משקל העובר גדולה. מקרה אחר הוא כאשר יש ירידת מים ללא התפתחות צירים, או כאשר יש לידה לטנטית ארוכה (מצב שבו יש צירים אבל אין התקדמות ופתיחה). לעיתים, היולדת שחוותה בעבר לידה קיסרית רוצה עתה ללדת לידה וגינאלית טבעית אותה היא תנסה לזרז באמצעות שיאצו. כך, טיפולי השיאצו בסמוך למועד הלידה יכולים לסייע.

איך טיפול שיאצו לזירוז לידה יכול לעזור?

טיפול שיאצו לזירוז לידה הנעשים במקרים אלו ואחרים נוספים מבוססים על הרפואה הסינית והיפנית. העולם המערבי אמץ אותה לחיקו בהתאמות שונות. השיאצו נשען על ידע עתיק על גוף  האדם והעיקרון שעל פיו הוא פועל היא עבודה פיזית על אזורי גוף שונים המשולבת עם עבודה על הפאן  הרגשי והאנרגטי של הגוף. כל אלה ביחד עובדים עם הגוף ובמקרה של זירוז לידה יוצרים תנאים אפקטיביים ואופטימאליים להתחלת לידה. הטיפול עצמו משתנה מאישה לאישה אבל תמיד כולל אבחון, בדיקות קליניות, תשאול, קבלת מסמכים רפואיים וכמובן, שיחות מעמיקות.

לסיכום המאמר

הטיפול משרה רגיעה, הרפיה ממתחים, הפחת סטרס, ואדרנלין ותורם להגברת הורמון האוקסיטוצין האחראי להתחלת לידה. מבחינה טכנית עובד המטפל על אזורים כמו גב תחתון והרגליים. אלו, לצד הרפיה ונשימה נכונה של המטופלת יאפשרו זרימה חופשית של אנרגיה ודם במקומות הללו, במקומות הגניטליים ובכל הגוף עצמו. משך כל טיפול הינו כשעה וחצי ויש צורך לבצע מספר טיפולים בפגישות שנקבעות על פי מועדים מתאימים. טיפול עצמו הינו בטוח לחלוטין והוא מומלץ טרם התחלת טיפול רפואי קונבנציונאלי. מומלץ לפנות למומחים לטיפולי שיאצו לזירוז לידה. הם בעלי ידע רב ויתרמו מניסיונם העשיר לכל מטופלת.

למידע על רפלקסולוגיה לזירוז לידה

למידע על עיסוי נשים בהריון

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.