תמונה של טיפולי שיאצו לילדים

טיפולי שיאצו לילדים איך זה עובד? ילדים רבים נחשפים מדי פעם למצבים נפשיים מורכבים ולכאבים פיזיים מגוונים ואז מופיע  הצורך לטפל בהם בדרכים שונות. שיאצו הינה דרך מיוחדת  לטיפול הנחשבת לאלטרנטיבית ושונה מזאת של  הרפואה הקונבנציונאלית. מקור תורת השיאצו הינו בתרבות היפנית  העתיקה. היא התפתחה לאורך שנים ובמרוצת הזמן נחשפה לתרבות המערבית. יחד עם שילוב של ידע וטכניקות מערביות היא התגבשה במרוצת הזמן והפכה למוכרת ומקובלת גם במוסדות רפואיים מסורתיים. העיקרון לפיו היא פועלת מדבר על טיפול משולב הכולל לחיצות פיזיות שמסייעות ליצירת זרימה אנרגטית המשפיעה גם על הנפש. לאורך הגוף יש מרדיאנים שהינם ערוצים אנרגטיים.

בקרבתם יש נקודות שמשפיעות על איברים שונים בגוף. לחיצות על נקודות אל משחררות אנרגיה ומסייעות לשחרורו חסימות קיימות ולאיזון גופני. הטיפולים מסייעים לילדים ולמבוגרים במקרים של מחסור באנרגיה שמתבטא בחוסר חיוניות. הם מונעים התפתחות של מצבים דלקתיים, מחלות חום וכדומה. הטיפול מוסיף רבות למצב הרוח הנינוח של הילד ולרוגע הנפשי שלו.

טיפולי שיאצו לילדים

טיפולי שיאצו לילדים  נעשה בעיקר באמצעות לחץ של אצבעות הידיים אבל נעשה גם עם כפות רגליים והנעת מרפקים.  הפעלת לחץ אינה מתבצעת על השריר אלא מהתנועה והתנוחה של הטיפול. כדי למקסם את טווח  התנועה והתזוזה של המטופל נהוג לעשות את  הטיפול על מזרון רחב שמונח על  הרצפה או על מיטת טיפולים. יחד עם זאת, ניתן לעשותו בכל  תנוחה  ובילדים קטנים, לדוגמא, מתבצע לעיתים טיפול אגב משחק וחיבוק עם ההורים. הילד אמור להגיע עם לבוש מלא ונוח כמו חולצות טריקו, טרנינג וגרביים. טיפול שנעשה לצורך רגיעה אינו כואב ויוצר חיבוק לכל אבר ואבר. טיפול שנעשה למטרות ריפוי כואב מעט ומעיד שאכן הגוף מגיב לטיפול,  אבל הכאב חולף במהירות. בכל מקרה, אין תופעות לוואי קיצוניות לטיפולים אלו. טיפולי שיאצו אצל ילדים קצר מזה שנעשה אצל מבוגרים בגלל שהם מגיבים מהר יותר אליהם. כך שניתן לראות תוצאות כבר לאחר מפגשים ספורים.

מה חשוב לדעת לפני טיפולי שיאצו לילדים

לפני התחלת  טיפולי שיאצו לילדים יש לבצע אבחון שכולל קבלת תוצאות בדיקות קליניות, שאלות על היסטוריה רפואית ואירועים כגון: פציעות קשות, שברים, ניתוחים, תאונות וכדומה. בנוסף, יש צורך בקבלת מידע על אורח החיים של הילד. טיפולים אלו נועדו למצבים שונים ביניהם: התנהגות עצבנית, הפרעות שינה, בעיות קשב וריכוז חרדה, כאבי ראש ועוד. הטיפול המרגיע מסייע בהפחתת סימפטומים אלו ואחרים נוספים. הטיפולים מתאימים לילדים בגילאים שונים, ולמעשה לכל אדם בכל גיל ומשני  המינים. לא מקובל להביא ילד לטיפול כאשר הוא סובל  מחום או מדלקות חריפות. אם יש מצבים בהם יש כאבים או התכווצויות שרירים שנובעים מדיאטה חסרה אז הטיפול לא יעזור. מומלץ לקבל טיפול אצל מומחה לשיאצו בעל הכשרה שמתמחה בטיפול בילדים. הוא יתרום מניסיונו העשיר ויסייע לילד עצמו ולהורים המודאגים לחזור למסלול חיים נורמאלי.

במרכז של אתי קגן תוכלו למצוא מטפלים אשר תחום ההתמחות שלהם הוא שיאצו. המטפלים בעלי תעודות הכשרה והניסיון שלהם בתחום הוא רב.

למידע כללי על שיאצו

למידע על שיאצו למעי רגיז

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.