תמונה של טיפולי כוסות רוח

טיפול באמצעות כוסות רוח הינו חלק בלתי נפרד מתוך סדרות הטיפולים של הרפואה הסינית. הן מוצמדות לגוף באמצעות יצירת ואקום שמושך את העור והרקמה לתוך הכוס. הטיפול יעיל מאוד להקלה על כאבים, דלקות, וכן, שרירים תפוסים. הטיפול טוב גם למקרים של התקררות, דלקות ריאות ושפעת. ניתן להבחין במספר סוגי כוסות: כוסות זכוכית שנחשבות לקלאסיות ובהן עשו ועושים שימוש נרחב בסין וברוסיה. את הואקום יוצרים על ידי הבערת צמר גפן ספוג באלכוהול. בעזרת מלקחיים מכניסים אותו לתוך הכוס כשהוא עדיין בוער. האש יונקת את האוויר בכוס וכך נוצר  הואקום. את הכוס מצמידים במהירות אל העור. כוסות רוח מפלסטיק הינן מודרניות יותר ומשתמשים בהן רבות בעולם  המערבי. את הואקום יוצרים בעזרת משאבה ידנית יונקת אוויר. כוסות רוח מסיליקון נחשבות לבטוחות ביותר ונועדו לשימוש גם בפנים. הואקום כאן נוצר על ידי לחיצה ושחרור על הסיליקון  הגמיש.

טיפולי כוסות רוח הסבר

טיפולי כוסות רוח מה זה? הרפואה המערבית אומרת כי הואקום כאמור מושך אליו את הרקמה ואגב כך נגרם שטף דם מקומי. כאשר הגוף מזהה את שטף הדם הוא שולח למקום דם עשיר בחמצן. ידוע כי שריר מתכווץ לאחר שהוא אינו מקבל די חמצן ואז, עם קבלת מנת חמצן רבה השריר  הופך לרפוי. יחד עם החמצן שולח הגוף גם נוגדני דלקת אשר מקלים על הדלקת, אם היא קיימת. הסינית גורסת כי בגוף קיימים מרדיאנים דרכם זורמת אנרגיה למקומות שונים. הגבל תנועה, נוקשות או כאב מעידים על חסימה באזור מסוים. שימוש בכוסות רוח לאורך המרידיאנים ובאזור הפגוע  פותח את החסימה בעור וברקמות השריר העמוקות.

ליעוץ חינם בנושא טיפול באמצעות כוסות רוח וטיפולים נוספים צרו קשר עם אתי קגן מהמרכז לרפואה משלימה

טיפול למקרים שונים

במקרה של כאב מקומי מניחים מספר כוסות באותו מקום למשך כ 10- 15 בדקות. במידה והכאב הינו באזור רחב יותר מעבירים כוס רוח לאורך כל האזור הכואב. את הכוס מעבירים על שמן שמונע חיכוך חזק של העור. טיפול אחר הוא למערכות הנשימה. בעת התקררות נוצרים סימפטומים של צינון, שיעול, דלקת ריאות, ברונכיטיס ועוד. על פי  הרפואה הסינית, במקרים אלו,  פולשת לגוף רוח חיצונית החוסמת מעברים שגורמים לכיווץ שרירים וכיווץ דרכי  הנשימה. פעולת היניקה של כוסות הרוח שואבת החוצה את הרוח ובכך מסייעת לו להתמודד בצורה טובה יותר עם המחלה.

שירותים נוספים שתמצאו אצלי

דיקור סיני באשדוד>>

רפלקסולוגיה לזירוז לידה>>

שיטת הטיפול

את הכוסות מניחים על הגב העליון. במקרים של שרירים תפוסים מניחים את הכוסות על חלקים אחוריים של הגוף כמו : כתפיים, ישבן, אגן, מרפקים, אחורי הברכיים ועוד. יש מטפלים אשר מניחים אותם גם על חלקים פנימיים דוגמת: בטן, חזה ועוד. לאחר הטיפול יישארו סימנים בולטים במקום בו הונחו כוסות הרוח והדבר מעיד על כך  שהמקום היה תקוע וחסום. הסימנים יכולים להישאר כשבוע ואף יותר. במידה ואין סימנים אזי סביר להניח שהטיפול לא היה יעיל במקרה זה ויש לשקול אם כדאי לחזור עליו.

במרכז של אתי קגן תוכלו למצוא מומחים מהשורה הראשונה בארץ לכוסות רוח. המומחים שלנו בעלי הכשרה ועתירי ניסיון בהענקת טיפול באמצעות כוסות רוח.

אהבת? שתף עם חברים

לאבחון ויעוץ ללא עלות עם מומחים דף בית

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.